Rasvakahvi aamuun

Minun elämäni aamut mullistuivat kun opin osallistumassani elämäntaparemontissa Lean In Five Weeks juomaan aamuisin rasvakahvin. Olin tästä kuullut aikaisemminkin, mutta ajatus oli lähinnä ällöttänyt minua. Hyi helvetti, rasvakahvi! Ihan niinku sitä rasvaa ei tulisi jo muutenkin syötyä liikaa niin pitäskö vielä vetää jopa kahvissa. Not.

Mutta niin sitä vain ihminen liian usein ennakkoluuloillaan pilaa hommia.MInä kokeilin ja minä rakastuin. En ole ikinä ollut mikään aamiaisen syöjä, ei ole koskaan aamulla edes nälkä ja jotainhan sitä pitäisi syödä että saisi energiaa. Sanovat vielä että päivän tärkein ateria. Juominen on mulle mieluisampaa aamuisin kuin syöminen, siksipä tämä puhuttelee minua. Rasva saa kofeiinin imeytymään kehooni ja aivoihin ihan hitoksen nopeaa ja olen tosi tehokas aamusta. Se sopii minun yrittäjänaisen arkiaamuihin enemmän kuin hyvin!

Tämän viralliselta nimeltään 5 am coffeen on kehittänyt Tomi Kokko, Lean inFive Weeksin perustaja. Löydät alkuperäisen repseptin kun googlaat simppelisti "5am coffee". Minun kahviin tulee seuraavia ainesosia: *4 kuppia luomu kahvia. Matalahappoista sellaista. Tämä imeytyy sinuun heti, joten luomu on parasta. Ei ylimääräisiä myrkkyjä kehoon, kun kuitenkin itsekkin juon tätä näinkin paljon. Yks kuppi silloin tällöin ei olisi mitään väliä mitä merkitystä. Se ei sinua hetkauttaisi tai tappaisi vaikka olisi costaricaa. Monesti heitän puruihin mukaan vielä pakurirouhetta.


* 1 rkl Alppi Ghee tai kirkastettu luomuvoi.
* 1 rkl Mct-öljy (googlaa mct- öljy, on melkoinen öljy se!)
*1 tl toco, tuo kermaisuutta. Luonnon oma e-vitamiini
* 1 tl maca, lisää suorituskykä, kestävyyttäm elinvoimaisuutta
*1 tl lucuma, tuo makeutta ja täyteläisyytä. Kuitua.
Muita mausteita mm. kaneli ja kardemumma, chayannepippuri ja chili. Vaniljajauhe, lakritsijauhe..

Keittelen kaffin. Heitän ainekset kaikki blenderiin, kahvi päälle ja surruutan ihanaksi pehmeäksi lattekahviksi. Tää on minun aamiainen ja sillä selviän lounaaseen helposti. Kahvi kuitenkin koukuttaa, joten taukoilla kannattaa välissä. Rasvajuoman saa mm. teestä tai kaakaosta soveltaen. Ja ihan niinkuin kaikessa, tälläkin on puolestapuhujat ja kritisoijat. Kaikki ei sovi kaikille ja kaikissa on varmaan omat puolensa. Minulle tämä on sopimut kuitenkin kuin nenä päähän ja ootan joka-aamuista kahvihetkäni aina innoissani. Siitä on hyvä lähteä päivän haasteisiin. Pistä kokeiluun ja kerro miten kävi!

Kommentit